Januari
Året började med dans, leenden och lite fyverkerier nästa dag. Min nyfunna kärlek för sushi urartade i en sushi- dag med Johanna. Jag inhandlade Icebugs, för att kunna keep up mitt springande under den smällkalla vintern. Julfesten från jobbet var sjukt rolig, och jag bakade massor.
I Februari köpte jag mig ett gymkort. Jag skidade en hel del, frivilligt, på min fritid, tänk det. Sedan skidade jag ännu mer i Ylläs och fyllde hela telefonen med vackra lapplandsbilder.
Kvevlaxrevyn tog upp massor av tid, men ändå hann jag baka massor igen. På sportlovet pulkade vi som äkta barn.
De bilder jag har från Mars består till 50 % av mat. Men jag gjorde nog annat än åt. Begravningsfesten av revyn var allt annat än sorglig. Jag och Meps for på shoppingresa till Åbo och jag köpte också läderjackan som jag skulle fira sommaren i. 
Påsken var en av de mest legendariska tillställningarna på en av det mest oväntade stället. Random är alltid bäst, kom vi fram till.
Återigen en drös av matbilder i April. Jag klippte håret kortare och befann mig en hel del i staden. 
Jag och Meps for på en Vårmiddag i Hankmo, som var också väldigt rändom och kul. 60-tals temat fastnade lite på mig efter den kvällen, och skulle dominera de kommande månaderna. 
Plötsligt befann jag, meps och sannus på en till rändom tillställning och Vappen var fruktansvärt rolig.
Maj. Oj maj. Gudars, maj. Den här månaden svängde allt. Skoltröttheten infann sig och först Inga-Lill och sedan Urho- Pekka tog över. Vi bastade och simmade vid Krossen, tog till vara varje lediga dag, för vädret var ju varmt och härligt. Mopedsäsongen tog fart. Vi infann oss på mer rändom tillställningar. Grillmaten tog över ens diet.
Första ungdomsdansen kommer alltid heta "den gången" pågrund av sin neverending awesomeness.
Och så startade sommarlovet äntligen i Juni. Början var inte bäst, men den hade sina fina stunder den också. 
Den enda veckan på sommarlovet som jag var helt ledig från det tidiga bageriarbetet så led jag av enorm sömnbrist, pågrund av livliga konfirmander på ett sjukt kul skribaläger. Veckan avslutades med sommarens första lopp, West Coast Race, där vi tog brons. Grillmaten fortsatte hägra i var knut och trädgårdsbänkarna på vår terass blev insuttna.
Midsommaren var, helt lätt sagt, bästa midsommaren hittils. Nattsim.

Kommentera

Publiceras ej