Efter hälsokunskapsprov och guidande av nior i fler omgångar, störtade jag hem för att läsa på prov. Läste duktigt i 4 h (say whut). När min bror skulle iväg med sin halare på och fira något slags backtoschool(han sku och supa, yep) cyklade jag iväg på en matlagningskurs. Nu borde varningslampan för tecken på ålderdomlighet tjuta och gå vild som bara den. 
Matlagningskursen hette även "Hälsosamma godsaker" och det var det indeed. Tänk er 3 h utav dadlar, speltmjöl, kokosolja, linfrön, kokos, råchoklad och smoothies. Jag kom sådär smått till någon sorts avlägsen tredje himmel av yumminess. Och till sjätte stadiet av mättnad.
I och för sig var en historia-lärare och en långmattelärare samt tanter i 65-årsåldern några utav deltagarna, men jag hade iaf Johanna vid min sida. Jag kan säga att vi livade upp stället betydligt.
 Glömde min kofta på stället, cyklade efter den, och tog sen en cykeltur runt stan. Så, nu har jag testat cykelträning på en rostig gammal växellös cykel med korg, iklädd skjorta, jeans, mjukisbyxor och dunjacka, kryssandes mellan röda trafikljus i - 15 grader. Allt ska man hinna vara med om.

1 kommentarer

Anonym

30 Jan 2014 13:16

den gröna smoothien va har an fö ingredienser???

Kommentera

Publiceras ej