Och dit flög första sommarlovsveckan. Jag har levt ett brutalt lägerliv på alla sätt, med andra ord, badat bastu, sprungit i bikini, ätit mer mat än mänskligt möjligt och chillat med alla bästa hjälpledare och söta konfirmander. Och sjävklart sovit ett vädligt litet antal timmar sömn i medeltal. Det var absolut värt det, fast jag blev tvungen att jobba lördagen på bageriet och sedan ta mopeden ända till oravais, 46 km, för att delta i West Coast Race. Efter en dag utav det, åkte jag iväg till smedsby med några snygga människor och grillade en skvätt där, för att fara på lite cruizing på seinon till malax, molpe dansbana och bergö. Vaknade idag kl.11 i lägenheten i Vasa och konstaterade att konfirmation började kl.10 i Kvevlax. Efter lite banan-handlande på Siwa tog jag bussen till byn och en kvart senare satt jag på mopon till Vassorkråsin där vi stekte, simmade och njöt för att sen äta urgoda hamburgartallrikar på Tesses. 
Efter en smått händelserik vecka hoppas jag nästa blir likadan, om int ännu bättre!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej