Torsdagen gick fort, eller tja, den var så länge sedan och det har hänt en hel del sen dess så vad som riktigt hände dan börjar va ett minne blott. Jag var på ett hjälpledarmöte inför årets konfirmationsläger! Och min förkylning kickade igång på allvar. Och jag storhandlade på Punnitse&Säästä. Se bara, jag kommer ihåg. Fredagen innehöll jobb, mat, skola, fysik, mat, bastu, mat och sömn. Lördagen innehöll mer jobb i mängder och massor, och morsdagskaffande och lite mysit grillas på kvällen. När jag slutligen lyckades somna, sov jag 10 h och har idag försökt göra läxor, sköta om mig själv, ätit 3rätters i Maxmo på Nabben, skapat en köksträdgård i lägenheten, ätit lite ogräs, mixat ihop en hälsokur-smoothie och druckit te i mängder.
~Dagens cenario~ Linnea sitter hukad på innergården och inser att här växer kirskål,plockar några blad och konstaterar att de smakar gott~en gubbe går långsamt med hasande steg förbi porten och kollar snett på den gräsätande flickan~~
 
 
 
 
 
Myskofärg-smoothie
3 färska dadlar
2 bananer
1 msk chia-frön
1 msk carobpulver
1 msk kakao
mjölk
frusna bär av eget val ~~jag valde jordgubbar och röda vinbär
 
 

Kommentera

Publiceras ej